این ماژول برای کار کردن نیاز به Unity 6 و Game Creator 2 دارد.
با ایجاد سیستم RPG سفارشی خود، بازیتان را به سطح بالاتری ببرید! شامل کلاسهای کاراکتر، فرمولها، اثرات وضعیت (Status Effects) و موارد دیگر.
این ویدئوی آموزشی سریع را مشاهده کنید!
کلاسها
کلاسها ویژگیهای یک شخصیت را تعریف میکنند که میتوانند دو نوع باشند:
- Stats: مقادیری که میزان مهارت شخصیت را مشخص میکنند.
- Attributes: مقادیری که در یک بازه مشخص تعریف شدهاند، مانند سلامتی (Health)، مانا (Mana) یا استقامت (Stamina).
اثرات وضعیت (Status Effects)
اثرات مثبت یا منفیای هستند که در طول زمان فعال میمانند و ممکن است انباشته شوند.
بهعنوان مثال، سم (Poison) در حالی که فعال است، به هدف آسیب میرساند.
فرمولها
فرمولها عبارات ریاضی قدرتمندی هستند که Stats و Attributes را از منابع مختلف پیوند میدهند تا یک خروجی ایجاد کنند. این خروجی در موقعیتهای مختلف قابل استفاده است:
- محاسبه آسیب وارده به دشمن بر اساس مقادیر دفاعی آنها.
- بررسی مهارتها برای اقداماتی مثل باز کردن قفل.
- پیشرفت یک شخصیت بر اساس سطح او.
جدول پیشرفت (Progression Tables)
به طراحان کمک میکند مقادیر را بر اساس یک نمودار محاسبه کنند. رایجترین کاربرد آن، محاسبه سطح یک شخصیت از تجربه انباشته اوست.
تعدیلکنندههای Stat
میتوانند یک Stat خاص را بهصورت مقداری ثابت یا درصدی افزایش یا کاهش دهند.
یکی از مثالهای موجود نشان میدهد که چگونه میتوان قدرت (Strength) را با استفاده از یک تعدیلکننده زمانی که یک شمشیر تجهیز شده است، افزایش داد.
ذخیره و بارگذاری
این سیستم بهصورت پیشفرض از ذخیره و بارگذاری پشتیبانی میکند و با اسکریپتنویسی تصویری Game Creator کاملاً یکپارچه است.
شامل موارد زیر است:
- کد منبع
- مثالها و قالبها








