دانلود Behavior 2 برای Game Creator 2

شما اینجا هستید:
رایگان
دانلود Behavior 2 برای Game Creator 2
شناسه
3148
حجم(MB)
2.98 MB
تاریخ انتشار
1403/09/22
تاریخ بروزرسانی
1403/09/22
لینک کوتاه

این ماژول برای کار کردن نیاز به Unity 6 و Game Creator 2 دارد.

سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) رفتاری خود را با استفاده از ۴ تکنیک استاندارد صنعتی بسازید.

۱. ماشین‌های حالت (State Machines):

  • آسان‌ترین و شهودی‌ترین ابزار برای استفاده.
  • در هر لحظه، یک عامل می‌تواند فقط یک حالت (State) را اجرا کند و لیستی از انتقال‌ها (Transitions) به حالت‌های دیگر داشته باشد.

۲. درخت‌های رفتاری (Behavior Trees):

  • روشی برای سازماندهی سیستم‌های پیچیده‌تر ارائه می‌دهند.
  • شامل انواع گره‌های رایج مانند Tasks و Sub Graphs هستند.
  • گره‌های ترکیبی (Composite Nodes):
    • منطق را به مسیرهای متعدد منشعب می‌کنند.
    • از انواع Selectors و Sequence و موارد دیگر پشتیبانی می‌کنند.
  • گره‌های تزئینی (Decorator Nodes):
    • نتیجه اجرای گره‌های فرزند خود را تغییر می‌دهند.
    • به‌عنوان مثال: تزئین‌کننده معکوس (Inverse Decorator) نتیجه “Failure” را به “Success” تبدیل می‌کند.

۳. GOAP یا برنامه‌ریزی اقدام محور هدف (Goal Oriented Action Planning):

  • یک تکنیک نوآورانه است که در آن چندین کار (Task) تعریف می‌شود، بدون ترتیب خاصی.
  • مغز رفتاری بهترین ترکیب ممکن را برای دستیابی به فهرست اهداف (Goals) در هر لحظه تعیین می‌کند.

۴. هوش مصنوعی مبتنی بر اولویت (Utility AI):

  • که به نام AI مبتنی بر نیازها (Needs-based AI) نیز شناخته می‌شود.
  • این روش پیشرفته به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که یک گره Task چه مقدار باید نسبت به دیگران اولویت داشته باشد.
  • از مقادیر عددی پویا و منحنی‌های تغییر (Easing Curves) برای این منظور استفاده می‌کند.
  • به‌خصوص برای بازی‌هایی مانند The Sims مناسب است، جایی که هر شخصیت نیازهای مختلفی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و شرایط فعلی خود دارد.

شامل موارد زیر است:

  • کد منبع
  • مثال‌ها و قالب‌ها
جهت ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
    جهت دانلود رایگان ابتدا وارد شوید