این ماژول برای کار کردن نیاز به Unity 6 و Game Creator 2 دارد.
سیستمهای هوش مصنوعی (AI) رفتاری خود را با استفاده از ۴ تکنیک استاندارد صنعتی بسازید.
۱. ماشینهای حالت (State Machines):
- آسانترین و شهودیترین ابزار برای استفاده.
- در هر لحظه، یک عامل میتواند فقط یک حالت (State) را اجرا کند و لیستی از انتقالها (Transitions) به حالتهای دیگر داشته باشد.
۲. درختهای رفتاری (Behavior Trees):
- روشی برای سازماندهی سیستمهای پیچیدهتر ارائه میدهند.
- شامل انواع گرههای رایج مانند Tasks و Sub Graphs هستند.
- گرههای ترکیبی (Composite Nodes):
- منطق را به مسیرهای متعدد منشعب میکنند.
- از انواع Selectors و Sequence و موارد دیگر پشتیبانی میکنند.
- گرههای تزئینی (Decorator Nodes):
- نتیجه اجرای گرههای فرزند خود را تغییر میدهند.
- بهعنوان مثال: تزئینکننده معکوس (Inverse Decorator) نتیجه “Failure” را به “Success” تبدیل میکند.
۳. GOAP یا برنامهریزی اقدام محور هدف (Goal Oriented Action Planning):
- یک تکنیک نوآورانه است که در آن چندین کار (Task) تعریف میشود، بدون ترتیب خاصی.
- مغز رفتاری بهترین ترکیب ممکن را برای دستیابی به فهرست اهداف (Goals) در هر لحظه تعیین میکند.
۴. هوش مصنوعی مبتنی بر اولویت (Utility AI):
- که به نام AI مبتنی بر نیازها (Needs-based AI) نیز شناخته میشود.
- این روش پیشرفته به شما امکان میدهد تعیین کنید که یک گره Task چه مقدار باید نسبت به دیگران اولویت داشته باشد.
- از مقادیر عددی پویا و منحنیهای تغییر (Easing Curves) برای این منظور استفاده میکند.
- بهخصوص برای بازیهایی مانند The Sims مناسب است، جایی که هر شخصیت نیازهای مختلفی بر اساس ویژگیهای شخصیتی و شرایط فعلی خود دارد.
شامل موارد زیر است:
- کد منبع
- مثالها و قالبها








