این ماژول برای کار کردن نیاز به Unity 6 و Game Creator 2 دارد.
با استفاده از کامپوننت Perception، کاراکترهای خود را قادر سازید که دنیای اطرافشان را درک کنند.
این کامپوننت امکان اضافه کردن حسگرهای متنوعی را فراهم میکند که به کاراکترها اجازه میدهد صحنه را بخوانند و به آن واکنش نشان دهند.
حسگرها (Sensors):
- حسگر دید (Sight):
- کاراکترها میتوانند اشیاء ردیابیشده را در جلوی خود ببینند.
- شامل یک مخروط دید اصلی و یک مخروط دید محیطی است که سرعت شناسایی را با افزایش فاصله تغییر میدهد.
- سیستم Luminance بهطور اختیاری تأثیر نور را بر دید کاراکترها شبیهسازی میکند.
- حسگر شنیداری (Hearing):
- کاراکترها میتوانند به صداها واکنش نشان دهند.
- هر صدا میتواند دارای برچسب (Tag) و شدت (Intensity) مخصوص به خود باشد.
- صداها میتوانند توسط نویز محیطی (به نام Din) پوشانده شوند.
- حسگر بویایی (Smell):
- کاراکترها میتوانند بوهایی که توسط اشیاء دیگر به جا مانده است را حس کنند و مسیر آنها را مانند دنبالهای از خردهنان دنبال کنند.
سیستم آگاهی (Awareness):
تمام این حسگرها به یک شاخص آگاهی عمومی (Awareness Meter) کمک میکنند که نشان میدهد یک کاراکتر چقدر از وجود یک شیء دیگر در بازی آگاه است.
سیستم شواهد (Evidence System):
این سیستم به کاراکترها اجازه میدهد به تغییرات ایجادشده در جهان واکنش نشان دهند.
بهعنوان مثال: یک نگهبان ممکن است متوجه درب بازی شود که توسط بازیکن باز گذاشته شده است.
تبادل اطلاعات بین کاراکترها:
کاراکترها میتوانند اطلاعات را با یکدیگر مبادله کنند تا بهصورت گروهی عمل کنند.
شامل موارد زیر است:
- کد منبع
- مثالها و قالبها








