MP4 | ویدیو: h264, 1280×720 | صدا: AAC، 44.1 کیلوهرتز، 2 کانال
ژانر: آموزش الکترونیک | زبان: انگلیسی | مدت زمان: 16 درس (1 ساعت و 21 دقیقه) | حجم: 928 مگابایت
منتشر شده در: 10/2024 | توسط یاسین العریضه
آنچه خواهید آموخت:
- ایجاد شبیهسازیهای پیشرفته با استفاده از Geometry Nodes بلندر با تمرکز بر فیزیک دنیای واقعی.
- راهنمای گامبهگام برای ساخت یک موتور فیزیک کاملاً کاربردی از پایه با Geometry Nodes.
- درک مفاهیم کلیدی فیزیک: تسلط بر مفاهیم اساسی مانند گرانش، سرعت، شتاب و برخوردها.
- شبیهسازی نیروهای دنیای واقعی: یادگیری نحوه شبیهسازی نیروهایی مانند اصطکاک و گرانش در بلندر برای انیمیشنهای واقعیتر.
- مدیریت برخوردهای دینامیک: کشف چگونگی ایجاد تعاملات پیچیده برخورد بین اشیا در شبیهسازیهای بلندر.
- ایجاد محدودیتهای سفارشی: یادگیری افزودن محدودیتهایی مانند کف، دیوارها و مرزهای اشیا برای کنترل دقیق شبیهسازیها.
- کار با ویژگیها در Geometry Nodes: درک نحوه دستکاری ویژگیها در بلندر برای ایجاد رفتارهای قدرتمند در شبیهسازیها.
پیشنیازها:
دانش پایهای از بلندر
توضیحات:
در این دوره آموزشی، شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از Geometry Nodes در بلندر، شبیهسازی ایجاد کنید، با ساخت موتور فیزیکی خودتان. این دوره فقط یک آموزش کلیک روی دکمهها نیست؛ بلکه یک بررسی عمیق در دنیای شبیهسازیها در بلندر است. شما نه تنها به عنوان یک هنرمند، بلکه به عنوان یک مهندس نیز فکر خواهید کرد. جنبههای تکنیکی ایجاد شبیهسازیهای واقعی را بررسی خواهید کرد.
ما به پوشش مفاهیم اساسی فیزیک مانند:
- گرانش
- سرعت
- شتاب
- برخورد، و بیشتر
خواهیم پرداخت که به شما امکان میدهد با درک قوی از علم پشت شبیهسازیها، در پایان، صحنههای پیچیده و دینامیک را با اعتماد به نفس طراحی کنید.
پروژه:
در طول این دوره، موتور شبیهسازی فیزیکی خودتان را با Geometry Nodes در بلندر خواهید ساخت. هر ویدیو بر روی ویدیوی قبلی بنا میشود و شما را گامبهگام از طریق ایجاد موتور فیزیکی راهنمایی میکند و درک شما از اصول شبیهسازی را عمیقتر میکند.
فهرست درسها:
- ویدیو 01: مناطق تکراری
مفاهیم پشت مناطق تکراری را یاد خواهید گرفت و چگونگی کار آنها را درک میکنید. - ویدیو 02: مناطق شبیهسازی
مفاهیم اساسی مناطق شبیهسازی و نحوه کار آنها را یاد خواهید گرفت. - ویدیو 03: شبیهسازی چیست؟
مفهوم اصلی شبیهسازیها را فرا خواهید گرفت. - ویدیو 04: سرعت چیست؟
سرعت و شتاب پایههای شبیهسازی فیزیک هستند. در این ویدیو یاد میگیرید چگونه به سرعت فکر کنید! - ویدیو 05: شتاب چیست؟
این ویدیو شما را با شتاب و نحوه ارتباط آن با سرعت آشنا میکند. - ویدیو 06: ویژگی چیست؟
در این ویدیو فلسفه ویژگیها در بلندر و نحوه استفاده از آنها را یاد خواهید گرفت. - ویدیو 07: ویژگی شتاب
نحوه برنامهنویسی شتاب در موتور فیزیکی خودتان را با استفاده از نودها یاد خواهید گرفت. - ویدیو 08: مشکل دلتا-زمان
در این ویدیو مشکلات تغییر فریمریت را حل کرده و موتور فیزیکی خود را با زمان واقعی سازگار میکنید. - ویدیو 09: افزودن محدودیتها قسمت 1: کف
در این ویدیو یاد میگیرید چگونه اشیا را به کف برخورد دهید. - ویدیو 10: افزودن محدودیتها قسمت 2: دیوارهای جانبی
نحوه ایجاد برخورد با دیوارهای جانبی را یاد خواهید گرفت. - ویدیو 11: شعاع
در این ویدیو، نقاط مجازی را به هندسه واقعی (کرهها) تبدیل خواهید کرد. - ویدیو 12: برخورد
نحوه برنامهریزی برخورد بین توپها را در موتور فیزیکی خود یاد میگیرید. - ویدیو 13: تولید ذرات
در این ویدیو، نحوه ایجاد توپها به مرور زمان و جلوگیری از کرش کردن بلندر را خواهید آموخت. - ویدیو 14: اصطکاک
نحوه پیادهسازی اصطکاک در موتور فیزیکی خودتان را یاد میگیرید. - ویدیو 15: مرور نهایی
در این ویدیو، درخت نود خود را سازماندهی میکنید و نگاهی کلی به موتور فیزیکی خواهید داشت.
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟
این دوره مناسب کاربران بلندر است که میخواهند با Geometry Nodes شبیهسازیها را تسلط کنند. چه تازه به فیزیک باشید یا به دنبال ساخت موتور فیزیکی خود، این دوره راهنمای گامبهگامی برای درک و ایجاد شبیهسازیهای واقعی فراهم میکند.



