شرکت Dimension 5 Techs نسخه 2.9 نرم‌افزار D5 Render را منتشر کرد

شما اینجا هستید:

شرکت Dimension 5 Techs نسخه جدید نرم‌افزار D5 Render 2.9 را به عنوان یک ابزار بصری‌سازی بلادرنگ و رندر GPU برای نرم‌افزارهای DCC و CAD از جمله 3ds Max، Blender و Cinema 4D منتشر کرده است.

این نسخه شامل یک سیستم جدید برای تراشیدن و مجسمه‌سازی زمین، سیستمی با الگوهای آماده برای ایجاد انیمیشن‌های فازبندی، و به‌روزرسانی‌هایی در ابزارهای هوش مصنوعی است که قابلیت انتقال سبک‌های بصری جدیدی را به آن افزوده است.

مشترکین Teams همچنین به سیستم جدید 3D Gaussian Splatting دسترسی پیدا می‌کنند که امکان تبدیل ویدیو به مدل‌های سه‌بعدی قابل اشتراک‌گذاری آنلاین را فراهم می‌سازد.

 

رندرینگ پرشتاب با رهگیری پرتو GPU برای تجسمات معماری

اولین بار که D5 Render در سال 2021 منتشر شد، به تدریج به یک رندرر قدرتمند در معماری تبدیل شد که قابلیت‌های بسیاری برای نرم‌افزارهای DCC و CAD فراهم می‌کند.

این نرم‌افزار علاوه بر رندرینگ مستقیم از اپلیکیشن‌های DCC متصل، امکان وارد کردن مدل‌ها با فرمت‌های FBX، Alembic یا SKP را فراهم کرده و قابلیت افزودن مواد PBR، HDRI، نور و LUT را نیز دارد.

دیگر امکانات شامل ابزارهای پخش اشیاء و طراحی صحنه، پشتیبانی از افکت‌های حجمی و ذره‌ای، و ابزارهای انیمیشن‌سازی مبتنی بر مسیر برای جمعیت و وسایل نقلیه است.

D5 Render از رهگیری پرتو DXR با شتاب سخت‌افزاری در GPU‌های NVIDIA، AMD و Intel پشتیبانی می‌کند و قادر است تصاویری با رزولوشن 16K و ویدیوهایی با کیفیت 4K رندر کند.

سیستم جدید تراش و نقاشی زمین با برس در D5 Render 2.9

یکی از تغییرات کلیدی در D5 Render 2.9، سیستم جدید زمین است که امکان تراشیدن و نقاشی کردن چشم‌اندازهای اطراف برای تجسمات را با استفاده از یک فرایند برس‌محور فراهم می‌کند.

هنرمندان می‌توانند یک منطقه زمین به اندازه ۴۰۰۰ در ۴۰۰۰ متر را ویرایش کرده و با برس، سطح زمین را بالا یا پایین ببرند، آن را صاف کنند، پهن کنند یا جزئیات قبلی را پاک کنند.

سپس امکان اختصاص دادن بافت به بخش‌های مختلف زمین – مانند زمین هموار، شیب‌ها و قله‌ها – با گزینه‌ای برای ترکیب تا شش ماده مجزا وجود دارد.

علاوه بر تراشیدن دستی زمین، می‌توان نقشه‌های ارتفاعی را وارد کرد: هم نقشه‌های سفارشی و هم نقشه‌های پیش‌فرض از دسته‌بندی جدید در کتابخانه دارایی‌های D5 Render.

این نرم‌افزار از حداکثر 10 نقشه ارتفاعی به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

ایجاد آسان انیمیشن‌های فازبندی با الگوهای آماده

این نسخه همچنین یک سیستم جدید انیمیشن فازبندی مبتنی بر الگو را معرفی کرده است.

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که امکان ایجاد انیمیشن‌هایی را فراهم می‌کند که نحوه ساخت یک ساختمان یا نحوه ترکیب اجزای یک محصول را نشان می‌دهد بدون نیاز به فریم‌بندی دستی.

کاربران می‌توانند مدل‌های خود را در قالب‌های انیمیشن آماده وارد کرده و پارامترهایی را برای کنترل ترتیب و جهت ظاهر شدن، و همچنین زمان‌بندی و سبک حرکات، تنظیم کنند.

قابلیت‌های جدید ابزارهای هوش مصنوعی

ویژگی AI Enhancer که در D5 Render 2.8 برای افزایش جزئیات تصاویر رندر شده اضافه شده بود، اکنون به ابزار Post – AI تغییر نام داده و قابلیت‌های جدیدی مانند افزایش وضوح و حذف نویز به آن اضافه شده است.

با این حال، بزرگترین تغییر، سیستم انتقال سبک مبتنی بر هوش مصنوعی جدید است که امکان اعمال طیفی از سبک‌های بصری آماده را به یک رندر یا تطبیق ظاهر آن با تصویر مرجع فراهم می‌کند.

سبک‌های آماده شامل هم سبک‌های فوتورئالیستی و هم سبک‌های هنری مانند آبرنگ، طرح قلم، طرح مدادی، کارتونی، مدل مقیاسی و سبک وکسل هستند.

علاوه بر این، سیستم Text to 3D که در D5 Render 2.7 برای تولید مدل‌های کم‌پلی از توصیفات متنی اضافه شده بود، اکنون از ظاهر وکسل نیز پشتیبانی می‌کند.

بهبودهای عملکرد و گردش‌کار

تغییرات دیگر شامل ویژگی جدید Random Placement است که به صورت خودکار اندازه و چرخش گیاهان سه‌بعدی وارد شده از کتابخانه دارایی را تصادفی‌سازی می‌کند.

در پشت صحنه، گزینه جدید FPS Booster برای هندسه پیچیده به طور قابل‌توجهی نرخ فریم را هنگام رندرینگ صحنه‌های پیچیده با تعداد زیادی از دارایی‌ها بهبود می‌بخشد.

در ویدیو معرفی Dimension 5 Techs، به افزایش 433 درصدی نرخ فریم هنگام رندرینگ صحنه‌ای با 415 میلیون وجه در رزولوشن 1080p اشاره شده است.

همچنین تعداد زیادی بهبودهای جزئی دیگر در ویژگی‌ها و گردش‌کارها وجود دارد که در یادداشت‌های به‌روزرسانی ذکر شده است.

به‌روزرسانی‌های ادغام Blender و کتابخانه دارایی

خارج از نرم‌افزار اصلی، پلاگین‌های ادغام D5 Render به‌روزرسانی شده‌اند و پلاگین همگام‌سازی زنده برای Blender اکنون از انیمیشن‌های دوربین و گره‌های هندسی Blender پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر نقشه‌های ارتفاعی برای سیستم زمین، کتابخانه دارایی بیش از 160 مدل کاراکتر سه‌بعدی جدید و بیش از 160 ماده جدید شامل کاشی، کفپوش، پارچه و مواد زمینی را اضافه کرده است.

اشتراک Teams: سیستم جدید 3D Gaussian Splatting

علاوه بر این، کاربران با اشتراک Teams که برای همکاری چند کاربره طراحی شده است، به سیستم جدید 3D Gaussian Splatting (3DGS) دسترسی پیدا می‌کنند.

این روش جدید اسکن سه‌بعدی، بازسازی‌هایی از اشیاء یا صحنه‌های سه‌بعدی را از عکس‌ها یا ویدیوهای منبع تولید می‌کند.

جالب اینجاست که به جای رندر کردن داده‌های وارد شده 3DGS، مانند V-Ray 7، پیاده‌سازی D5 Render برای تولید 3D Gaussian Splats است.

این سیستم انیمیشن‌های رندر شده مانند پرواز از یک صحنه سه‌بعدی را به مدل‌های سه‌بعدی سبک تبدیل می‌کند که می‌توان در یک مرورگر وب کاوش کرد و راهی مناسب برای اشتراک دارایی‌ها با مشتریان فراهم می‌کند.

قیمت‌گذاری و نیازمندی‌های سیستم

D5 Render برای ویندوز 10+ موجود است و نیازمند یک GPU سازگار است. Dimension 5 توصیه می‌کند از NVIDIA GeForce GTX 1060+، AMD Radeon RX 6000 XT+ یا Intel Arc A3+ استفاده کنید.

پلاگین‌های ادغام برای 3ds Max 2014-2016 و 2018+، ArchiCAD 21+، Blender 2.93+، Cinema 4D R20+، Revit 2018.3+، Rhino 6.1+، SketchUp 2017+ و Vectorworks 2024+ موجود است.

نسخه Community رایگان است؛ نسخه Pro که شامل ویژگی‌های پیشرفته، رندر دنباله فریم و دسترسی به کتابخانه کامل دارایی‌ها است، ماهانه 38 دلار یا سالانه 360 دلار هزینه دارد.

اشتراک Teams که شامل ویرایش همزمان و پشتیبانی از 3D Gaussian Splatting است، ماهانه 75 دلار یا سالانه 708 دلار قیمت دارد.

جهت ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید