یونیتی نسخه SpeedTree 10 را منتشر کرد

شما اینجا هستید:

در این نسخه جدید، یک ابزار پردازشی برای تولید تاک‌های گیاهی، یک ابزار Trim برای اصلاح دستی شکل درخت‌ها و یک شیء جدید Mesh helper برای شخصی‌سازی درخت‌های ویژه به آن اضافه شده است.

همچنین، نسخه‌های قدیمی Games و Cinema نرم‌افزار SpeedTree Modeler در یک نسخه واحد ادغام شده‌اند که قادر به خروجی گرفتن برای بازی‌ها یا جلوه‌های ویژه است.

این به‌روزرسانی در ماه گذشته عرضه شده بود اما توجه زیادی در سایت‌های جامعه‌محور به خود جلب نکرد، به همین دلیل ما احساس کردیم که ارزش دارد به این موضوع بپردازیم.

ابزاری اثبات شده برای تولید درخت‌های سه‌بعدی برای بازی‌ها و جلوه‌های بصری

SpeedTree بیش از دو دهه پیش عرضه شده و اکنون توسط یونیتی مدیریت می‌شود. این ابزار درخت‌های سه‌بعدی را برای کارهای آنی (real-time) و آفلاین، با استفاده از ترکیبی از تولید پردازشی و ویرایش دستی ایجاد می‌کند.

علاوه بر SpeedTree Modeler، که نرم‌افزار اصلی برای تولید گیاهان است، یونیتی همچنین SpeedTree Library، کتابخانه‌ای از گیاهان آماده سه‌بعدی، و SpeedTree SDK را نیز ارائه می‌دهد.

SpeedTree Modeler 10.0: تولید تاک‌های گیاهی و گیاهان آویزان

قابلیت‌های جدید در SpeedTree Modeler 10.0 شامل یک تولیدکننده تاک (Vine generator) برای ایجاد تاک‌ها و گیاهان آویزان است. این تاک‌ها می‌توانند به صورت دستی قرار داده شوند یا کاملاً پردازشی تولید شوند و می‌توانند روی زمین رشد کنند یا بین چند مدل درخت در صحنه آویزان شوند. این تاک‌ها به سطح زیرین، جاذبه و نیروهای باد واکنش نشان می‌دهند.

ابزارهای جدید برای اصلاح و هرس درختان

نسخه 10.0 همچنین ابزارهای جدیدی برای هرس درختان ارائه می‌دهد. حالت Freehand اکنون شامل ابزار Trim است که به شما اجازه می‌دهد شکل کلی درخت را با هرس دستی شاخه‌ها تنظیم کنید. گزینه جدید Shade Pruning نیز به طور خودکار شاخه‌های داخلی درخت را برای تقلید از الگوهای رشد طبیعی و کاهش تعداد پلی‌گان‌ها حذف می‌کند.

جریان کاری جدید برای شخصی‌سازی درختان ویژه

یکی دیگر از تغییرات مهم، جریان کاری جدید برای شخصی‌سازی مدل‌های درخت‌های ویژه است که در دیگر نرم‌افزارهای DCC یا به‌عنوان اسکن سه‌بعدی وارد SpeedTree شده‌اند. شیء Mesh helper به شما امکان می‌دهد شاخه‌های پردازشی به مدل درخت‌های ویژه اضافه کنید یا نحوه انیمیشن آن‌ها با باد را تنظیم کنید.

بهبودهای رابط کاربری و جریان کاری

به‌روزرسانی جدید همچنین رابط کاربری SpeedTree Modeler را بهبود می‌بخشد و شامل نمادها و پالت رنگ جدید و بهبود مقیاس‌بندی رابط کاربری با توجه به رزولوشن نمایشگر می‌شود. تغییرات جریان کاری شامل گزینه‌ای برای استفاده از قوانین (Rules) – اسکریپت‌های Lua که تمام پارامترهای پردازشی درون SpeedTree Modeler را کنترل می‌کنند – برای خودکارسازی وظایف معمولی است.

یکپارچگی نسخه‌های SpeedTree Games و SpeedTree Cinema

همچنین، نسخه‌های SpeedTree Cinema، که برای جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های سینمایی استفاده می‌شد، و SpeedTree Games به یک نسخه یکپارچه تبدیل شده‌اند. اکنون، کاربران می‌توانند هنگام خروجی گرفتن، بین گزینه‌های بازی و جلوه‌های ویژه یکی را انتخاب کنند.

قیمت‌گذاری و نیازمندی‌های سیستمی

SpeedTree Modeler 10 برای ویندوز 7 به بالا، CentOS 7 و Ubuntu 18.04/20.04 و macOS 10.13+ موجود است. این نرم‌افزار به صورت اشتراکی ارائه می‌شود.

اشتراک Indie، برای کاربرانی که درآمدشان کمتر از 200,000 دلار در سال است، 19 دلار در ماه یا 199 دلار در سال هزینه دارد. اشتراک Pro برای کاربرانی با درآمد کمتر از 1 میلیون دلار در سال، 499 دلار در سال برای لایسنس node-locked و 899 دلار در سال برای لایسنس floating است.

جهت ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید