این نسخه جدید از موتور بازی متنباز شامل ویژگیهای جدید، بهبودهای عملکردی و بهینهسازیهای قابلتوجهی است. بهروزرسانی O3DE 24.09 یک پایپلاین اختصاصی رندرینگ برای موبایل معرفی کرده که عملکرد روی دستگاههای موبایل را تا “400%” بهبود میبخشد و زمان راهاندازی ویرایشگر O3DE را تا “90%” کاهش میدهد.
تغییرات کلیدی و بهبودهای O3DE 24.09:
- پایپلاین رندرینگ مخصوص موبایل: این بهروزرسانی شامل یک پایپلاین رندرینگ اختصاصی برای دستگاههای موبایل است که برای پردازندههای گرافیکی tiled طراحی شده است. این پایپلاین شامل ویژگیهایی مانند BRDF بهینهسازیشده و پشتیبانی از نورپردازی مبتنی بر تصویر است که برای سختافزارهای موبایل طراحی شده است.
- بهبود عملکرد روی موبایل: عملکرد روی دستگاههای iOS، Android، و دستگاههای AR و XR تا 400 درصد بهبود یافته است. همچنین میتوانید کیفیت تصویری را براساس دستگاه کنترل کرده و سه سطح عملکرد (پایین، متوسط و بالا) بر اساس CPU، GPU و حافظه دستگاه تنظیم کنید.
- پروژههای بدون نیاز به کامپایلر C++: اکنون امکان ایجاد پروژهها بدون نیاز به کامپایلر C++ و با استفاده از سیستم برنامهنویسی تصویری Script Canvas و اسکریپتنویسی Lua فراهم شده است. همچنین پروژهها میتوانند از طریق یک رابط کاربری اختصاصی و نه از طریق خط فرمان صادر شوند.
- ویژگیهای جدید در مواد و نورپردازی: ویژگیهای جدید رندرینگ شامل نوع ماده Silhouette است که شبکههای اعمالشده را به صورت سایههای پرشده نمایش میدهد. همچنین موتور O3DE اکنون از کانالهای نورپردازی پشتیبانی میکند که به شما امکان کنترل روی چراغها و اشیای بازی را میدهد.
- قابلیتهای جدید برای توسعهدهندگان: از دیگر تغییرات قابلتوجه، معرفی چارچوبی برای ارتباط با مدلهای زبان بزرگ (LLMs) در داخل O3DE و جدا شدن PhysX 4 و 5 به عنوان جواهرات (Gems) مستقل است که تعویض بین نسخههای مختلف موتور فیزیک را آسانتر میکند.










