نسخه جدید FumeFX 6.5 را برای 3ds Max معرفی شد

شما اینجا هستید:

FumeFX 6.5، جدیدترین نسخه از پلاگین شبیه‌ساز گازهای سیال و مولتی‌فیزیک برای 3ds Max، اکنون با یک بروزرسانی بزرگ ارائه شده است. این نسخه یک سیستم شبیه‌سازی مایعات بر پایه PhysX و شتاب‌دهی شده توسط GPU را اضافه کرده است که برای شبیه‌سازی‌های کوچک مثل تبلیغات و پروژه‌های موشن گرافیک طراحی شده است.

یک ابزار اصلی برای جلوه‌های ویژه در 3ds Max به مدت بیش از یک دهه

از زمان انتشار اولیه در سال 2007، FumeFX به سرعت به ابزاری ضروری برای هنرمندان 3ds Max تبدیل شد که به دنبال ایجاد افکت‌های گازهای سیال مانند دود، آتش و ابرها بودند. این ابزار توسط استودیوهایی مانند Blizzard Entertainment، Blur Studio و Luma Pictures در پروژه‌های بزرگی از جمله فیلم هندی موفق 2022، RRR، مورد استفاده قرار گرفته است.

اگرچه FumeFX اکنون برای نرم‌افزارهای Maya و Cinema 4D نیز در دسترس است، اما نسخه 3ds Max همیشه اولین جایی است که ویژگی‌های جدید به آن اضافه می‌شود.

FumeFX 6.5: گسترش فریم‌ورک NodeWorks به شبیه‌سازی مایعات

نسخه 6.5 این پلاگین، فریم‌ورک NodeWorks را که در نسخه 6.0 معرفی شده بود، به شبیه‌سازی مایعات گسترش می‌دهد. این فریم‌ورک که FumeFX را از یک شبیه‌ساز گازهای سیال تخصصی به یک ابزار مولتی‌فیزیک عمومی‌تر تبدیل کرد، اکنون با افزودن گره‌های فیزیک‌محور برای شبیه‌سازی مایعات با استفاده از شتاب GPU، تکمیل شده است.

شبیه‌سازی‌ها از دینامیک مبتنی بر موقعیت (PBD) استفاده می‌کنند، روشی که سیتنی ساتی آن را برای شبیه‌سازی‌های مایعات کوچک مانند ریختن آب در یک لیوان ایده‌آل می‌داند.

پشتیبانی از ویسکوزیته، کشش سطحی، حباب‌ها و کف

اجرای PBD در FumeFX مجموعه‌ای از پارامترهای کنترلی متنوع را فراهم می‌کند، چه برای خود مایع، از جمله ویسکوزیته، کشش سطحی و وُرتیسیتی، و چه برای حباب‌ها و کف. مایعات می‌توانند با سایر اشیاء در صحنه، از جمله اشیاء استاتیک، سینماتیک و دینامیک فیزیک‌محور، و با مایعات دیگر تعامل داشته باشند. شبیه‌سازی‌ها حتی می‌توانند شامل چندین فاز مایع نامحلول باشند.

این ابزار از حافظه کش NodeWorks استفاده می‌کند، که امکان پخش سریع در نمای دید (Viewport) را فراهم می‌کند. همچنین شبیه‌سازی‌ها می‌توانند دوباره زمان‌بندی شوند، هرچند این ویژگی فقط برای خود مایع قابل اعمال است، نه کف.

برای خروجی نهایی با کیفیت بالا، شبیه‌سازی‌ها به صورت مستقیم در Arnold قابل رندر هستند و کف نیز به عنوان Arnold Points یا Arnold Volumes پشتیبانی می‌شود.

قیمت و نیازهای سیستم

FumeFX 6.5 برای 3ds Max با نسخه‌های 2019 تا 2024 این نرم‌افزار و ویندوز 10 یا بالاتر سازگار است. برای استفاده از ابزارهای شبیه‌سازی مایعات PBD به یک کارت گرافیک NVIDIA Pascal یا جدیدتر (سری GeForce GTX 10xxx یا بالاتر) نیاز دارید.

نسخه 3ds Max این نرم‌افزار تنها به صورت اشتراکی در دسترس است. لایسنس‌های ورک‌استیشن 365 دلار در سال هزینه دارند و لایسنس‌های شبیه‌سازی اضافی 95 دلار در سال قیمت‌گذاری شده‌اند.

در زمان نگارش این مطلب، هنوز نسخه‌های Maya و Cinema 4D به FumeFX 6.5 به‌روزرسانی نشده‌اند.

جهت ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید