مارموست نسخه بتای رایگان Toolbag 5.0 را منتشر کرد

شما اینجا هستید:

Toolbag 5.0، جدیدترین نسخه نرم‌افزار رندرینگ و توسعه ظاهر (Look Dev) مارموست، با پشتیبانی از گردش‌کارهای مواد که از فرمت UV با طرح‌بندی UDIM استفاده می‌کنند، ارائه شده است.

مارموست نسخه جدید نرم‌افزار رندرینگ و توسعه ظاهر خود، Toolbag 5.0 را به‌صورت بتای عمومی رایگان منتشر کرده است.

این به‌روزرسانی که به‌عنوان یک “تغییر دهنده بازی” توصیف شده، پشتیبانی از گردش‌کارهای UDIM را اضافه کرده و امکان ایجاد، بیک و رندرینگ مواد با طرح‌بندی UV فرمت UDIM را فراهم کرده است.

از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به لایه‌بندی مواد، ابزارهای جدید برای تکسچرینگ برداری، حالت رندر هیبریدی جدید، قابلیت رندرینگ موهای وارد شده و افزایش سرعت ۲ تا ۱۰ برابری در رندرهای ردیابی پرتویی اشاره کرد.

ابزاری برای توسعه ظاهر و رندرینگ در زمان واقعی برای بازی‌ها، جلوه‌های ویژه و پروژه‌های پورتفولیو

Toolbag یک سیستم سبک برای توسعه ظاهر، ترکیب و رندر نهایی است که توسط هنرمندان بازی به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود و به‌طور فزاینده‌ای در بخش‌های دیگر صنعت نیز به کار گرفته می‌شود. این نرم‌افزار به کاربران این امکان را می‌دهد که مدل‌های وارد شده را به‌سرعت بصری‌سازی کرده و با تنظیم مواد PBR و نورپردازی، به نتایج دلخواه خود برسند.

نسخه ۴.۰ این نرم‌افزار که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، یک سیستم نقاشی بافت سه‌بعدی نیز اضافه کرده است. کاربران می‌توانند نقشه‌های بافت را برای استفاده در سایر نرم‌افزارهای DCC یا موتورهای بازی بیک کنند یا تصاویر ثابت و انیمیشن‌ها را مستقیماً رندر کنند.

Toolbag 5.0: پشتیبانی از گردش‌کارهای UDIM

بزرگ‌ترین تغییر در Toolbag 5.0 پشتیبانی از گردش‌کارهای UDIM است. اکنون کاربران می‌توانند موادی با مجموعه‌های مختلف UV، از جمله فرمت پرکاربرد UDIM در گردش‌کارهای VFX ایجاد کنند.

پشتیبانی از مواد Triplanar و لایه‌بندی مواد

از سوی دیگر، Toolbag 5.0 امکان استفاده از گردش‌کارهای بدون UV را با پشتیبانی از پروجکشن تکسچر Triplanar فراهم می‌کند. نرم‌افزار همچنین اکنون از لایه‌بندی مواد پشتیبانی می‌کند و امکان ایجاد ترکیبات پیچیده از چندین ماده را فراهم می‌سازد.

ویژگی‌های جدید: لایه‌های برداری، Sync Points و Carve Groups

این نسخه جدید پشتیبانی از گردش‌کارهای تکسچرینگ برداری را نیز معرفی کرده است که شامل یک نوع لایه برداری جدید و ابزارهایی برای ترسیم و ویرایش اشکال برداری می‌شود. ویژگی جدید دیگری به نام Carve Groups نیز امکان ترکیب چندین لایه تکسچر با استفاده از یک ماسک “ترکیب ارتفاعی” را فراهم کرده است.

رندرینگ: ردیابی پرتویی سریع‌تر، رندر هیبریدی و پشتیبانی از رندرینگ مو

این به‌روزرسانی عملکرد رندرینگ را بهبود می‌بخشد و سرعت رندرهای ردیابی پرتویی از ۲ برابر برای صحنه‌های معمولی تا ۱۰ برابر برای صحنه‌هایی با شمار بونس‌های بالا افزایش می‌یابد. حالت رندر هیبریدی جدید، مشابه آنچه در موتورهای بازی دیده می‌شود، تعادل بین تعاملی بودن رندرر رستر و کیفیت تصویر رندرر ردیابی پرتویی را فراهم می‌کند.

تغییرات دیگر: به‌روزرسانی رابط کاربری و پشتیبانی بومی از Apple Silicon

Toolbag 5.0 همچنین رابط کاربری نرم‌افزار را به‌روزرسانی کرده است که اکنون روی نمایشگرهای DPI بالا بهتر مقیاس می‌شود. کاربران مک اکنون از پشتیبانی بومی Apple Silicon بهره‌مند می‌شوند که عملکرد بهتری را روی مک‌های کنونی ارائه می‌دهد.

قیمت، سیستم مورد نیاز و تاریخ انتشار

Toolbag 5.0 به‌صورت بتای رایگان برای ویندوز ۱۰ و macOS 10.15+ در دسترس است و از پردازنده‌های گرافیکی AMD، Apple Silicon و NVIDIA پشتیبانی می‌کند. مارموست هنوز تاریخ انتشار و قیمت نهایی را اعلام نکرده است.

جهت ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید