هنرمند CG و توسعهدهنده ابزار، ژول مابون – با نام مستعار Ogjee – افزونه People Going Places را منتشر کرده است؛ یک افزونه رایگان برای شبیهسازی جمعیت در Blender.
این افزونه سبک با استفاده از Geometry Nodes، شخصیتهای انیمیشنی کمپلی را روی یک مش زمین قرار میدهد تا جمعیتهای پسزمینهای برای انیمیشنها یا موشن گرافیک ایجاد کند.
راهکاری سریع برای افزودن جمعیتهای پسزمینه به صحنههای Blender People Going Places یک راه سریع برای اضافه کردن جمعیتهای انیمیشنی به پسزمینه صحنهها ارائه میدهد. کاربران فقط کافی است یک مش زمین برای حرکت شخصیتها فراهم کنند و مناطقی که باید در آنها حرکت کنند را انتخاب نمایند؛ افزونه این مناطق را با مسیرهای حرکتی پر میکند.
امکان تنظیم نتایج با پارامترهایی مثل تعداد شخصیتها، سرعت حرکت آنها، و فاصله و توزیع مسیرها وجود دارد. برای جمعیتهای بزرگتر، میتوان گراف نودها را برای بهبود عملکرد بلادرنگ bake کرد.
مناسب برای صحنههای کمدردسرتر به گفته مابون، “مدل از برخورد بین افراد پشتیبانی نمیکند و همراه با شخصیتهای کمپلی با انیمیشنهای ساده عرضه شده است، بنابراین بیشتر برای جمعیتهای دوردست مناسب است.”
مشخص نیست که آیا این افزونه میتواند جمعیتها را در زمینهای ناهموار هدایت کند یا خیر؛ دموی آن تنها سطوح صاف و زاویهدار را نشان میدهد و شخصیتها هنگام حرکت در شیبها به نظر میرسد سر میخورند.
این افزونه با “شخصیتهای سادهی پروسیجرال” عرضه میشود، اما مابون یک پک پولی شامل ۳۲ شخصیت انیمیشنی کمپلی با تکسچر نیز به عنوان افزونه ارائه میدهد.
قیمت و نیازمندیهای سیستم افزونه Procedural Crowds با Blender 4.2 سازگار است. نسخه پایه آن رایگان است، در حالی که پک شخصیتهای کمپلی ۳ بعدی با قیمت ۲ یورو عرضه میشود.










